przypominamy, że zgodnie z §2 i 3 Umowy o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 - po zakończonym okresie dofinansowania, tj. przy końcowym rozliczeniu należy dokonać zwrotu do Urzędu Pracy środków nienależnie pobranych.
Ponadto pracodawca zobowiązany jest do złożenia pisemnego wyjaśnienia, którego z pracowników dany zwrot dotyczy oraz z jakiego powodu został wykonany.
W związku z powyższym w wyjaśnieniu należy wskazać:
- imię, nazwisko oraz nr PESEL osoby, za którą dokonywany jest zwrot
- kwotę rzeczywistego wynagrodzenia brutto każdego z pracowników, za którego został dokonany zwrot
- kwotę dokonanego zwrotu tj. kwotę dofinansowania wynagrodzenia brutto oraz kwotę dofinansowania składek na ubezpieczenie społeczne odprowadzanych przez pracodawcę (o ile składki te były objęte dofinansowaniem)
- powód dokonanego zwrotu środków nienależnie pobranych
- miesiąc, którego zwrot dotyczy
Wzór dot. dokonywania zwrotów:
IMIĘ | NAZWISKO | NR PESEL | KWOTA RZECZYWISTEGO WYNAGRODZENIA BRUTTO | KWOTA ZWROTU: Wynagrodzenie | KWOTA ZWROTU: Składki ZUS odprowadzane przez pracodawcę | SUMA ZWROTU | POWÓD ZWROTU | MIESIĄC, za który dokonano zwrotu |